29 Temmuz 2010 Perşembe

Bebeğim büyümüş:))

Bebek beye ilk 6 ay sadece anne sütü verdim,6 ayın sonunda yavaş yavaş başlanan ek gıdalarla süte ilgisi azalsa da 8,5 aylık olana kadar, gün içinde ve geceleri hep emzirdim. 8,5 aylık olduğunda artık emmek istemez oldu . Hafif burun akıntısı olması dolayısıyla da zorla emzirmeye, sağdığım sütü vermeye vs devam ettim 15 gün daha emdi. 9 aylık olduğunda artık emmemek için yeri göğü inletir oldu ve ben de emzirmeyi kestim. Aralık ayında virüslerin kol gezdiği bir dönemde emmeyi bırakarak ağır bir gribal enfeksiyona yakalandı. 10 gün boyunca yattı , ilk bir hafta antibiyotik kullanmadık , bu sırada bebek beye kordon kisti teşhisi konuldu -ki buna fıtığın değişik bir versiyonu da denilebilir ve acil ameliyat gerektiği için antibiyotik tedavisi gördü. Enfeksiyon geçince kolay ve başarılı bir kordon kisti ve sünnet operasyonu geçirdi. Bu tarihten sonra da ne kadar çabalasam da emmedi. Sağılan sütü de içmedi. Bu onun tercihiydi.Sonra bebek sütlerine geçildi. 1 yaşından sonra da uht sütle bir 4 ay daha geçti , sonra mail gruplarındaki dostlarımız sayesinde aysun sütü keşfettik. O gün bugündür de aysun sütten her gece kocaman bir bardak gün içinde de , ya da bazen sabah kahvaltılarında da severek içiyoruz.



Bunları anlattım çünkü dün akşam bebek bey, "şimdi banyo yapıp, süt içip,kitabımızı okuyup uyku zamaanıııııııı" dediğinde, dolapta hiç süt kalmadığının aklıma dank etmesiyle yaşadığım dumur,eşimin şehir dışında olması ve benim kalkıp bebek beyle süt almaya gitmemin zorluğu ve apt.görevlisinin acil işi çıkması dolayısıyla süt alacak başka kimsenin olmaması ve komşuda da sütün kalmamış olması ve bebek beye "süt kalmamış oğlum, bu gece de yatmadan önce su içmeye ne dersin?"sorum üzerine hiç de beklemediğim bir şekilde"tamam anne bu gece de su içerim" demesi benim için bebek beyin artık YOKtan anlayan , kocaman bir çocuk olduğunun göstergesidir.



28,5 aylık kocaman bir çocuk...



Bu da bebek beyin ameliyata girmeden az önceki hali

2 yorum:

sanberk dedi ki...

hmmm böyle akılı cevaplar yakında duyabilecekmiyim ben de çok merak ediyorum.
Ama sizin evinizde artık bebek olmadığını kesin.Bu aklı çocuğa hala bebek bey mi diueceksiniz:)
Maşallah kuzuya:)
Ameliyet önceki foto çok çok güzel çok şirin bir bebekmiş:)

inciboncuk dedi ki...

teşkkürler sanberk:)
evet bebek bey demeyi o bezi bırakınca bırakacağım ben de:)

Beni Koruyun