23 Aralık 2010 Perşembe

Zatürre

Küçükken büyüklerimin aman sırtına bişey giy zatürre olursun,aman taşlara basma zatürre olursun,hava çok soğuk sıkı giyin zatürre olursun,...laflarıyla soğuk havanın sebep olduğu bir hastalık olarak tanırdım zatürreyi.Ama öyle değilmiş,mikrobik bişeymiş zatürre,tipik ve atipik diye de çeşitleri varmış,okul çocuklarında özellikle bu aylarda çok sık görülürmüş,tedavisi olan ama uygun tedavi yapılmazsa ölümcül olabilen bir hastalıkmış.

Nereden mi biliyorum?

Benim küçükbeyim zatürre geçirdi.

Bir gün öncesinde hiç birşeyi yokken geçen hafta kuru bir öksürük başladı,o gece biraz ateşlendi üzerinde durmadım,her ateşlendiğinde doktora götüren bir anne olmadım hiç bir zaman,hatta ateş düşürücü bile vermedim,sabaha düşmüştü ateşi zaten.(Gece sık sık kontrol ettim 39'u geçmedi hiç)

Ertesi akşam nefes alıp vermesinde bi tuhaflık hissettim,çok hızlı nefes alıp veriyordu,babası,burnu tıkalı herhalde falan dese de sabah doktora götürdüm.Muayene bulgularında pek bişey göremedi doktor,bronşiti var bronşları tıkanmış bayağı ama biz gene de film çekelim dedi.Filmde atipik zatürre çıktı.6 iğne ve günde 5 kez buhar tedavisinden sonra şuruba geçtik,şimdi iyiyiz,cumartesi tekrar kontrolümüz var.Anneannemiz de geldi çok mutluyuz:)

Aman dikkat,çocukları özellikle bu aylarda kapalı yerlerden ve kalabalıktan uzak tutun

Bu da küçük beyin ilk anlaşılır heykel çalışması,yüzündeki delikleri çatalla yaptı;

7 yorum:

ayşegül dedi ki...

çok çok geçmiş olsun,
bende soğuktan olur sanırdım öğrenmiş oldum teşekkürler...

Durunun Annesi (Duygu) dedi ki...

canım çok geçmiş olsun. kısa sürede atlatmanızda erken davranmanın faydası olmuştur. çünkü zatürre ilerleyebilen bir hastalık. bende hemen doktora götüren biri değilim ama göstermekte fayda var.

Bahar dedi ki...

Çok geçmiş olsun :(( Toparlanmasına sevindim.

Çiğdemmm dedi ki...

çok geçmiş olsun :(

inciboncuk dedi ki...

teşekkürler hepinize bugün kontrole gittik düzelmiş şükür

ÇINAR'IN OYUNCAK ÇANTASI dedi ki...

Çoookk geçmiş olsun. Atlatmış olmanıza ayrıca sevindim. Postunu okuyunca itiraf edeyim içim cız etti. Ama Demir bey adı gibi çıktı hemen toplamış maşallah.. Özlemle öpüyorum.

sanberk dedi ki...

çok geçmiş olsun umarım artık tamamen iyileşti küçük bey.Güzel haberleri bekliyoruz.