2 Ağustos 2010 Pazartesi

Çocuk ve Spor


Spor yapmaya vakit bulamıyorum. Tam başlıyorum yapmaya , önce hergün , sonra 2 günde 1 , sonra haftada 1 falan derken bakıyorum bırakmışım. İnsanın yemek yemek,uyumak vs gibi fiziksel ihtiyaçları gibi olmasa da, kitap okumak , televizyon seyretmek , oyun oynamak gibi alışkanlıkları arasında yer almalı spor. Alışmalı insan buna , zoraki yapılınca olmuyor işte.
Bu alışkanlığı çocuk yaşta edinmeliyiz bence. Oğluma nasıl iyi alışkanlıklar kazandırmak için elimden geleni yapıyorsam , spor yapması için de teşvik etmeliyim.
Onunla yapabileceğimiz sportif faaliyetler az değil. Sabahtan akşama kadar atlayıp zıplayarak, koşarak,tırmanarak zaten sürekli spor yapıyor olsa da adı spor saati olan bir zamanı belirlemeliyim.
İşte bazı spor faaliyetlerimiz;

Oklavayı yere paralel tutuyorum , bebek bey oklavaya 2 eliyle asılıp ayaklarını kaldırıyor. Kol kasları ve denge için.10 sn ye ye kadar çıktık şimdilik. Bunu da konsantrasyon eksikliğine bağlıyorum.

Fış fış kayıkçı oyunu.Karın kasları için.

Elleri yerde iken ayaklarından hafifçe havaya kaldırıyorum. El arabası oluyor. Geziyor bir süre. Kol , karın ve boyun kasları için.

Nefesi burundan alıp cama buğu yapar gibi dolu dolu ağızdan verme egzersizi.Doğru nefes için.

Yere gelişi güzel serilmiş ipin üzerinden yürüme.Denge için

Yere yatıp ayakları iki elle kavrayıp sağa sola yıkılma egzersizi.Karın kasları ve denge için
.

1 yorum:

Nurşen dedi ki...

Spor adı altında olmasada sürekli hareket halindeyiz bizde ,ama adı konulmuş eylemleri daha çok seviyor çocuklar biz unutsak bile hatırlatıyorlar ,verdiğin örnekler de spor için çok iyi hem de çok eğlenceli ...

Beni Koruyun