11 Mayıs 2010 Salı

Bebek Beyin Dilleri

Ben artık gerçekten inanamıyorum bebek beyin dil gelişimine, geçen sene bu zamanlar ilk "anne" sinin üzerine yüzlerce kelimeyi ekleyivermiş 1 yılda dil cambazı olup çıkmış benim oğlum.
*Anne,sarımsakları soydum anne,sonra tak tak tak ezdim onları,yemek yaptım anne.
*Çakıl!dikkat et havaya uçaasın ordan!(Balkon kenarından etrafı seyreden kedi hanıma)
*Baba,beni denis kenarına götürür müsün baba?
*Dominoyu bana verir misin lutfen baba?
*Anne kusura bakma iniyim!(Kalabalık bir çay bahçesinde oturmuş kahvelerimizi içerken masadan inip gezinmemesi gerektiğini bilerek)
*Anam valla bi kuşlar var orda. Anam in de bak!(Parkta otururken uzakta gezen kazları gördüğünde)
*Anne buuudozey neede?Anne beton kaaamonu neeede?Anne mokeyeyet(motorsiklet)neeede?(Arabaya biner binmez)
*Anne yazın okula gitmiiicek,soooya mayomuzu giyceeez havuza gidiceeez şap şap yüzüceeez,denize gidiceeez ama denizde gemiler var birsürü gemiler var orada anne, sonra havuzdan çıkıp dondurma yiyiceeez , anne yazın okula gitmiycek anne!
*O neymiş anne?(İlginç bir şey gördüğünde ya da duyduğunda ve sen ne olduğunu söyleyene kadar bozuk plak gibi)
*Annane oraya bakıp aaaaaaay ne güzel temizlemiş demir der anne(Elma yaptığı duvarı silerken)
...

1 yorum:

Bahar dedi ki...

Nede güzel anlatıyor bebek bey. Anam'a ayrıca bayıldım. Benim kızda arada ana yada anam diyor. :)) Komikler, canlar.

Beni Koruyun