13 Eylül 2009 Pazar

Tekerlemeler

Tekerlemeler ,çocuğun dinleme, konuşma ve dilin anlam yapılarının, cümlelerin, dilin özelliklerini, sık sık yapılan tekrarlarla çocuğun psikomotor becerilerinin gelişmesine katkıda bulunur. Telaffuzu kolaylaştırır. Dildeki sembolleri, alegorik anlatımı, sebep-sonuç ilişkisine dayandırarak dilin mantıksal dizinini kavratır. Dilin matematiğini geliştirir. Dilin gülmece ve eleştirel boyutunu tanıtır.

I
Portakalı soydum
başucuma koydum
ben bir yalan uydurdum
duma duma dum
kırmızı mum
dolapta pekmez yala yala bitmez
ayşecik fatmacık
sen bu oyundan çık
arabam geliyor
düdüğüne basıyor düt
lastik patladı
şoför atladı
arkadaki koca göbeğin
göbeği patladı


II
İğne battı canımı yaktı
tobul kuş
arabayı koş
arabanın tekeri
istanbulun şekeri
hop hop altın top
bundan başka oyun yok

III
o piti piti karamela sepeti
terazi lastik jimnastik
biz size geldik bitlendik
hamama gittik temizlendik
dik dik dik

IV
o o oya oya gitti maça
maç bileti kaça
5
12345

V
ay dede ay dede
yolculuğun nereye
istanbula
istanbulda kimin var
teyzem var
teyzenin kaç çocuğu var
5
12345

VI
anne karnım acıktı
dolaba baktım açıktı
lüp ettim koca pastayı
fırlattım boş tabağı
seni gidi yaramaz
dolap açık olamaz
peynir ekmek yok muydu
o zaman karnın tok muydu
VII
komşu komşu huuu
oğlun geldi mi
geldi
ne getirdi
inciboncuk
kime kime
sana bana
başka kime
kara kediye
kara kedi nerde
ağaca çıktı
ağaç nerde
balta kesti
balta nerde
suya düştü
su nerde
inek içti
inek nerde
dağa kaçtı
dağ nerde
yandı bitti
kül oldu gittiiii

VIII
karga karga gak dedi
çık şu dala bak dedi
çıktım baktım o dala
seni gidi budala

4 yorum:

sule_bilge dedi ki...

küçük bebekken çok söylüyordum tekerleme.
bu sıra yine aklıma geldi.
aydede yi çok söylüyoruz.
portakalı soydum u.parmağını ağzına sokarak yapıyor,sayışma asamasında hep kendine dokunduruyor parmagını.
bir de komşu komşu favori.aralarda möö sesi,nerde oldugunu bu diye gösterme ve en sonunda eliyle bitti hareketi yapıyor :)

inciboncuk dedi ki...

:)

Filiz Morkoç dedi ki...

Portakalı soydum
başucuma koydum
ben bir yalan uydurdum
duma duma dum
Beş para buldum
Sakalıma koydum
Çarşıya gittim
Çarşı yok
Eve geldim hanım yok
Tencere kaynar kaşık yok
Bebek ağlar beşik yok
Ali baba ölmüş tabut yok..

bu tabut lafını sevmediğimden son cümleyi söylemiyorum ben:-)

inciboncuk dedi ki...

hmmm bunu da repertuvarıma eklemeliyim teşekkürler

Beni Koruyun